Quinoa Bowl Lunch – Glutenvrij


Lunch-glutenvrij-quinoa-avocado

Dit is echt één van mijn favoriete lunch receptjes. Het lijkt op een sushi bowl, maar dan net iets anders. Ik vind dit receptje heerlijk in de zomer. Lekker licht en voedzaam. 

Benodigdheden:

  • 100 gram quinoa
  • 1/2 komkommer
  • 1 avocado
  • 8 surimi sticks
  • 1/3 pakje feta kaas
  • Glutenvrije sojasaus
  • Sesamzaad

Instructies:

Stap 1 – Spoel de quinoa even goed schoon. 

Stap 2 – Breng een pannetje water aan de kook en kook de quinoa in 10 minuten gaar. 

Stap 3 – Snijd ondertussen de surimi sticks, feta, komkommer en avocado in blokjes. 

Stap 4 – Giet de quinoa af en voeg er wat sojasaus aan toe. Roer de quinoa even door. 

Stap 5 – Schep de quinoa op een bord en leg de komkommer, avocado, surimi en feta kaas er omheen of erop. 

Stap 6 – Strooi er nog een beetje sesamzaad overheen. 

Je kunt eindeloos variëren met deze bowl. Zo kun je de surimi sticks vervangen voor tofu en/of ei als je voor vegetarisch wilt gaan. Je kunt ook mango toevoegen of wortel, rode kool, verse zalm, noem het maar op.

Je kunt hier zelfs een burrito of sushi van maken door de ingrediënten in nori vellen te rollen. Dat smaakt ook heerlijk! 

Recent Posts