17 Gezonde snacks voor onderweg


gezonde snacks onderweg

Als je zoals velen van ons bent, ben je vaak onderweg. Je hebt geen tijd om te gaan zitten en een goede maaltijd te eten, dus er wordt veel gesnackt. Dit kan een probleem zijn als je snacks niet gezond zijn. Als u op zoek bent naar gezonde tussendoortjes die je de hele dag energie geven, lees dan verder! In deze blogpost bespreken we 17 draagbare snackopties die perfect zijn voor drukke dagen.

Als je veel op pad bent, is het belangrijk dat je gezonde tussendoortjes bij je hebt. Anders zul je uiteindelijk ongezond junkfood gaan snoepen. Dat is niet alleen slecht voor je gezondheid, maar je krijgt er later ook een suikercrash van. Om dit te vermijden, zorg je ervoor dat je gezonde snacks bij je hebt als je de deur uitgaat.

Hier zijn 17 gezonde snacks die je mee kunt nemen:

  1. Fruit: appels, bananen, druiven, enz.
  2. Groenten: wortels, snoeptomaatjes, komkommers, enz.
  3. Noten en zaden: amandelen, pistachenoten, zonnebloempitten, enz.
  4. Gedroogd fruit: abrikozen, dadels, rozijnen, enz. (let op, hier zitten suikers in dus niet teveel)
  5. Houdbare yoghurt
  6. Blokjes jonge kaas
  7. Crackers of mueslirepen
  8. Soepstengels
  9. Dipjes (om de soepstengels in te dippen): pesto, salsa, hummus enz.
  10. Groente wraps: in stukjes gesneden om snel te snacken
  11. Popcorn: zelfgemaakt en ongezoet en ongezouten
  12. Groentechips
  13. Geroosterde kikkererwten
  14. Pure chocola (en dan niet de hele reep hé?)
  15. Stukje droge worst
  16. Zelfgemaakte haver koekjes
  17. Rijstwafel

Dit zijn allemaal hapjes die niet in de koelkast bewaard hoeven te worden. Hierdoor zijn ze prima geschikt voor onderweg. Let er wel op als het echt zomers weer wordt, dan kun je het beste kiezen voor snacks die niet kunnen smelten of bederven in de zon.

Voor alle snacks geldt natuurlijk, eet met mate. Dus eet niet een hele reep chocola of een homp kaas. Combineer liever wat snoeptomaatjes met een paar blokjes kaas, een appel en een stukje pure chocola. Tip: Koop een vershoudbakje met verschillende vakjes, zodat je de porties van tevoren kunt samenstellen. Zo voorkom je dat je teveel snackt onderweg.

Maar neem ook niet te weinig mee. Zo voorkom je een rammelende maag en de verleiding van de grote gele M onderweg.

Let erop dat je gezonde snacks kiest die veel voedingsstoffen bevatten en weinig calorieën, vet en suiker. En vergeet niet om gedurende de dag veel water te drinken om gehydrateerd te blijven.

Recent Posts